Acasa Actualitate Afacerea care poate aduce mii de euro tinerilor abia ieșiți din facultate

Afacerea care poate aduce mii de euro tinerilor abia ieșiți din facultate

Autor: admin

Când eşti un tânăr de-abia ieşit de pe băncile facultăţii şi nu ştii încotro s-o iei, dar ai dorinţa de a îţi lansa propria afacere, una dintre soluţii poate fi deschiderea unul magazin online. „Pentru tinerii abia ieşiţi din facultate şi fără prea mulţi bani în buzunar de investit, o afacere online ar putea fi soluţia perfectă. Aceştia fac parte din generaţia de «nativi digitali», deci conceptele şi instrumentele vehiculate în acest mediu ar trebui să le fie cunoscute sau foarte uşor de înţeles şi aplicat”, declară Doina Vîlceanu, director de marketing şi dezvoltare la ContentSpeed, prima agenţie de e-commerce din România.


Având o prezenţă pe piaţă de peste 16 ani, platforma ContentSpeed a lansat peste 600 de magazine online, atât pentru start-up-uri cât şi pentru branduri renumite, precum Sephora, Diverta, Chicco, Zorile Store etc şi a încheiat anul cu venituri de aproximativ 600.000 de euro.

Viitorul este acum

Este vizibil faptul că în viaţa reală a devenit un clişeu faptul că nu exişti dacă nu ai şi o prezenţă online. Cu toate acestea, afacerile din retailul tradiţional încă nu au mizat suficient pe acest canal de vanzare. Conform celor mai recente date, doar 7% dintre afaceril româneşti au şi conţinut online. De ce? Din cauza faptului că sub 5% din totalul comerţului este generat de vânzările online, iar magazinele fizice nu se simt încă presate de acest lucru. Dar, de asemenea, există numeroşi giganţi internaţionali, cum ar fi Guess, Toys’r’us şi Michael Kors, care anunţă că urmează să închide sute de magazine fizice şi să se concentreze pe mediul online.

Ritmul de creştere al acestei industrii se află printre cele mai accelerate din întreaga Uniune Europeană, susţine Doina Vîlceanu. Iar România s-a clasat în top 5, în ultimii 10 ani. Deşi comerţul online în sine este foarte dezvoltat în România comparativ cu alte ţări din Europa, potenţialul este încă uriaş. Indicatorii care susţin comerţul electronic arată că România este de cinci ori sub ţările din Europa de Vest la PIB/locuitor. Cu toate acestea suntem în creştere, ne apropiem la 10.000 de euro, spre deosebire de 8.600 de euro anul trecut.

Câţiva paşi

Ca şi business-urile „offline”, nu poţi da faliment dacă îţi construieşti magazinul pe o bază stabilă. „Magazinul online este doar un alt canal de vânzare pentru o afacere şi trebuie tratat ca atare. Ai nevoie de un plan de afaceri cu investiţii dimensionate conform etapei în care se află businessul şi trebuie să dai o atenţie deosebită diferenţierii faţă de concurenţă, să foloseşti canalele de marketing potrivite, să încerci să îţi fidelizezi clienţii şi să alegi platforma de eCommerce potrivită. În online, diferă doar «instrumentele» cu care lucrezi. În rest, un bun profesionist va avea succes indiferent dacă afacerea e online sau offline. ”, explică director de marketing şi dezvoltare al ContentSpeed.




Cât te costă

Alte articole

Pagina 1 din 2

Sursa: https://www.capital.ro/fotoliile-pentru-masaj-afacerea-de-doua-milioane-de-euro-a-unui.html

Articole relevante