Acasa Actualitate „Nu există consumatori de clasa a doua”. Deputații europeni discută despre calitatea diferită a produselor alimentare

„Nu există consumatori de clasa a doua”. Deputații europeni discută despre calitatea diferită a produselor alimentare

Autor: admin

Raportul solicită o abordare comună de testare pentru a afla cât de răspândită este problema, invită organizaţiile naţionale ale consumatorilor să coopereze pentru a aborda standardul dublu de calitate şi sugerează că producătorii ar trebui să adauge un logo pe ambalaj care să arate că conţinutul şi calitatea unei mărci sunt identice în toate ţările UE.

Studiile au arătat că alimentele şi alte produse comercializate în unele ţări din Europa Centrală şi de Est, deşi sunt sigure, au o calitate mai slabă decât aceleaşi produse cu acelaşi ambalaj din Europa de Vest. Acest lucru variază de la o cantitate mai mică de carne în produsele din carne până la mai puţină cacao în ciocolată, lipsa portocalelor în sucul de portocale şi înlocuirea zahărului cu sirop sau îndulcitori artificiali.

Nu putem accepta explicaţia că un ingredient principal este înlocuit de o variantă mai ieftină pentru că asta vrea consumatorul.


Au fost efectuate teste pe sucuri, carne, peşte şi produse lactate, ceaiuri şi produse de cofetărie. Peştele pané conţinea mai puţin peşte în Slovacia decât în Austria (58% prin comparaţie cu 65%). În sucul de portocale din Slovacia şi Republica Cehă nu au fost folosite portocale, în timp ce cel vândut în Germania conţinea 3% concentrat de portocale. În Ungaria, 71 din 96 de produse testate au fost diferite în comparaţie cu aceleaşi produse vândute în Italia şi Austria. De asemenea, s-au constatat diferenţe pentru produse cosmetice, detergenţi şi alimentele pentru animalele de companie.

Adaptarea produselor la gusturile, preferinţele şi preţurile locale este o practică standard şi poate fi legală. Diferenţa de gust ar putea rezulta şi din utilizarea ingredientelor locale în fabricile locale. Dar, în acest caz, preţurile erau aceleaşi sau mai mari, fără menţionarea acestui lucru pe ambalaj, fapt care înşeală consumatorul.


„Dacă producătorii doresc să-şi schimbe produsul şi să-l vândă sub aceeaşi etichetă, consumatorii trebuie să ştie despre diferenţe în fiecare caz în parte, altfel sunt înşelaţi”, a spus doamna Sehnalová.

Pentru a ajuta ţările UE să identifice mai bine aceste practici ilegale, Comisia Europeană a emis orientări privind modul de aplicare a legislaţiei UE în cazul vânzării unor produse de calitate inferioară. Aceste orientări au fost prezentate comisiei pentru piaţa internă a Parlamentului în luna octombrie a anului trecut. Raportul va fi votat în plen în septembrie.

Alte articole

Pagina 1 din 1

Sursa: http://www.capital.ro/nu-exista-consumatori-de-clasa-a-doua-deputatii-europeni-discu.html

Articole relevante