„Se discută, sper ca în primul semestru să aveam pe masa Guvernului o propunere de mecanism, un nou principiu, o altă abordare. Se creează un mecanism transparent, opţional, pentru ca aceia care doresc să meargă din Pilonul I către Pilonul II să poată să o facă având toate elementele financiare transparent prezentate, cum se face în zona privată. Fiecare să ştie pe ce să se poată baza, să poată fi sigur că un randament mai bun îl poate găsi în această zonă a Pilonului II şi nu în alte zone”, a spus Teodorovici.
El a precizat că va fi o concurenţă între Pilonul I şi II.
„Este o concurenţă, un mecanism transparent şi logic. Când lansăm în piaţă un astfel de mecanism, va fi totul analizat şi nu va fi nicio oprelişte pentru administratorii de fonduri să ofere un randament mai bun. Va fi o abordare europeană, logică şi normală”, a precizat ministrul Finanţelor.
De asemenea, Teodorovici a precizat că în multe zone statul a dovedit că nu poate să fie un administrator mai bun decât privatul, dar nu este vorba, neapărat, despre sectorul de pensii.
„În multe zone a dovedit că nu (poate să fie un administrator mai bun decât privatul n.r.), dar poate să fie. Vorbesc la modul general, nu neapărat la pensii”, a mai arătat Teodorovici, citat de Agerpres.
Guvernul a adoptat, la sfârşitul anului trecut, o ordonanţă de urgenţă care reduce contribuţia la Pilonul II la 3,75% din salariile brute începând cu anul 2018, de la 5,1%.
La sfârşitul lunii februarie a acestui an, fondurile de pensii private obligatorii aveau active în valoare de aproximativ 41,71 miliarde de lei, în creştere cu 25,73% faţă de nivelul de la 28 februarie 2017, potrivit datelor Autorităţii de Supraveghere Financiară.
Alte articole
-
Industria secretă din timpul regimului comunist. România era …
-
Cum a pierdut România un sistem de transport revoluționar. …
-
SUPLIMENT AUTO CAPITAL: McLaren Senna, Mercedes – Benz Clasa …
-
SUPLIMENT AUTO CAPITAL: Cupra Ateca, Škoda Fabia, smart EQ …
-
Berlinul critică reuniunea de la Ankara: „Un summit de război”
-
SUPLIMENT AUTO CAPITAL: Jaguar i-PACE, Jeep Wrangler, Kia Ceed, …
-
SUPLIMENT AUTO CAPITAL: Ferrari 488 Pista, Ford Ka+ Active, …
-
SUPLIMENT AUTO CAPITAL: Audi A6, Bentley Bentayga Hybrid, BMW …
-
Taxarea economiei digitale: Vine prea târziu sau prea devreme?
Sursa: http://www.capital.ro/teodorovici-mecanismul-de-transfer-al-pensiei-de-la-pilonul-i-la.html