Acasa Diverse Aeroporturi București: Lucrările de reparaţii la pista 2 ar trebui să se încheie pe 20 iunie

Aeroporturi București: Lucrările de reparaţii la pista 2 ar trebui să se încheie pe 20 iunie

Autor: admin

„Sunt două categorii de reparaţii. O dată – la platforma 1, acolo unde se scot acum dalele de beton care vor fi înlocuite pe rând până către sfârşitul lunii noiembrie, atâta timp cât vremea ne va permite. Cealaltă categorie de lucrări presupune în special decopertare şi asfaltare pe căi de rulare şi pe piste şi acestea sunt etapizate, asftel încât, pe 12 aprilie am început lucrările la dalele de beton, iar pe 14 aprilie am început lucrările pe această cale de rulare – calea de rulare Oscar. Deja s-a făcut decopertare pe un kilometru din zona afectată a căii de rulare Oscar şi urmează să se cureţe această zonă şi să se aştearnă un strat de asfalt de 6 centimetri. Ulterior, tot în această zonă, intersecţia cu calea de rulare Whisky va fi şi ea de asemenea tratată, decopertată şi se va aşterne un strat nou de asfalt de 6 cm”, a spus Iordache, cu prilejul unei vizite efectuată pe şantierele unde se desfăşoară lucrările de reparaţie la căile de rulare ale Aeroportului Internaţional „Henri Coandă”. 

Potrivit acestuia, la începutul lunii mai se va interveni la calea de rulare Delta şi la 20% din pista de aterizare/decolare nr. 1. 

„Este vorba de acei 20% care nu ne permit în acest moment să mai operăm avioane de tip Boeing – 747. Ei bine, odată aşternut şi acolo acest strat de asfalt, pista 1 va putea fi din nou operată şi de avioanele foarte mari”, a precizat el. 

Imediat, după încă o lună, la 1 iunie, se va interveni pe pista de decolare/aterizare nr. 2. Această pistă este folosită în momentul de faţă doar pe 65% din lungime. 

„Ei bine, şi ceilalţi 35% din lungime vor deveni operaţionali undeva în jur de 20 iunie, pentru că şi acel tronson nefolosit în momentul de faţă va fi decopertat şi asfaltat tot cu asfalt de 6 centimetri”, a subliniat Valentin Iordache. 

Purtătorul de cuvânt al CNAB a dat asigurări că pe tot parcursul execuţiei de lucrări se va putea opera pe aeroport fără a fi afectat traficul, chiar dacă acesta va fi în creştere, pentru că Aeroportul Henri Coandă dispune de două piste. 

„Pe tot parcursul lucrărilor, pentru că se urmăreşte foarte atent această etapizare a lucrărilor – şi implicit termenele de execuţie sunt foarte clare şi foarte ferme – se va putea opera pe aeroport fără a fi afectat traficul, chiar dacă ne aşteptăm la o creştere de trafic – pentru că traficul este în creştere către lunile de vară – ei bine se va interveni astfel încât să se poată opera pe ambele piste atunci când nu sunt lucrări. Atunci când sunt lucrări pe una dintre piste traficul va fi dirijat către cealaltă, dar din etapizare rezultă că pe rând fiecare dintre piste va putea fi folosită în siguranţă şi cu o capacitate suficient de bună pentru a acoperi întreg traficul din perioada respectivă”, a explicat el. 

Întrebat dacă Aeroportul Băneasa nu ar putea prelua traficul, Iordache a răspuns: „Aeroportul Băneasa are o pistă foarte bună, dar nu are în momentul de faţă capacitate de terminal, capacitatea terminalului este doar de 30 de pasageri/oră de vârf”. 

„În consecinţă, el poate fi folosit doar pentru aterizările de urgenţă atunci când este cazul şi va fi folosit desigur pentru traficul pe care îl foloseşte şi în momentul de faţă – zboruri tehnice, zboruri de şcoală, zboruri militare şi trafic business desigur”, a adăugat reprezentantul CNAB. 

Valentin Iordache a menţionat că în prezent există un acord – cadru în valoare de peste 6 milioane de euro pentru execuţia lucrărilor de reparaţii la căile de rulare ale Aeroportului Henri Coandă, până în prezent fiind consumaţi 2,3 milioane de euro. 

„Programele de intervenţie şi de reparaţii au fost în fiecare an avute în vedere, însă decizia a fost în final luată să se intervină aşa cum se intervine pe acest program de reparaţii, după ce în ultimii doi ani s-a intervenit pe rând câte 40.000 de metri pătraţi pe an pe pista de aterizare/decolare nr. 1. Acum, în baza acestui cadru, care şi el a fost întârziat de anumite formalităţi, să spunem birocratice, şi de contestaţii, ei bine, odată ce avem acest acord-cadru, putem să derulăm lucrările cu viteza maximă posibilă şi cu etapizarea care să permită să utilizăm aeroportul în continuare pentru toate cursele şi fără a fi afectat programul zborurilor”, a spus el. 

Alte articole

Pagina 1 din 2

Sursa: http://www.capital.ro/iordache-aeroporturi-bucuresti-lucrarile.html

Articole relevante