Candidatii de top genereaza intotdeauna o competitie dificila intre angajatori, procesul de recrutare fiind definitoriu pentru modul in care acestia interactioneaza cu audienta (potentialii candidati) si reusesc sa o atraga mai departe catre urmatorii pasi.
Pentru ca procesul de recrutare sa se finalizeze cu succes este important ca fiecare companie sa-si construiasca un sistem de recrutare performant, care sa-i asigure cursivitate si urmarirea simpla si eficienta a rezultatelor, prin:
- dezvoltarea unui proiect utilizand aplicatii de recrutare care permit cautari dinamice;
- definirea unor fluxuri de aprobare pe diferite nivele de management sau statusuri;
- gestionarea facila a multiplelor surse de candidati;
- distribuirea/publicarea automata a anunturilor de angajare pe diferite platforme online;
- raportari complexe pe proiecte;
- respectarea normelor GDPR;
- etc.
O alta componenta importanta a procesului de recrutare consta in crearea unui mesaj convingator si suficient de relevant care sa atraga candidatii de top si sa-i ajute sa se identifice cu organizatia.
Pentru a putea crea un astfel de mesaj exista o serie de reguli de care trebuie sa tii cont:
Ce ar trebui sa contina anuntul tau de angajare pentru a atrage candidati de top:
- Pune un titlu care sa atraga dar suficient de relevant pentru job-ul efectiv;
- Include cuvinte cheie in titlu – poti folosi (Google) Keyword Planner;
- Prezinta oferta si conditiile intr-o ordine logica;
- Incepe anuntul cu o fraza care sa reflecte corect cultura companiei si politica de evaluare a performantei;
- Spune pe scurt cateva lucruri despre istoricul organizatiei;
- Asigura-te ca tonul anuntului tau vinde suficient de convingator pozitia;
- Repeta argumentele pentru care candidatii de top ar trebui sa aplice;
- Prezinta punctual cum se va desfasura procesul de recrutare;
- Integreaza enunturi pentru a crea o selectie clara a tipurilor de candidati de care esti interesat (ani de experienta, specializari, locatie etc);
- Adapteaza textul in functie de platformele unde va fi publicat si distribuit.
Ce NU ar trebui sa contina un anunt de angajare pentru a putea atrage candidati de top:
- Nu scrie anuntul ca pe o descriere de job;
- Nu folosi ALL CAPS, pentru a evita perceptia unui ton impunator si inflexibil;
- Evita sa pui titlul efectiv al job-ului ca titlu pentru anunt;
- Nu crea un titlu prea lung – pastreaza-l in limita a 50-60 de caractere;
- Evita instructiunile si cerintele prea generale sau inexacte;
- Nu publica un anunt de tipul block text. Asigura-te ca mesajul are dinamica si structura;
- Nu te rezuma doar la mesaj text – adauga cel putin o imagine relevanta pentru job si organizatie;
- Evita exprimarile prea formale sau impersonale – creeaza un anunt conversational, natural;
- Nu te grabi sa publici anuntul – cere colegilor sa il parcurga si sa iti dea un feedback;
- Nu scrie un singur anunt pentru mai multe pozitii – risti sa creezi confuzie si sa nu-ti atingi obiectivele.
Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.