Acasa Actualitate O scurtă istorie a cauciucurilor de vară şi semnificaţia insemnelor de pe lateralul acestora

O scurtă istorie a cauciucurilor de vară şi semnificaţia insemnelor de pe lateralul acestora

Autor: admin

Înainte ca sezonul cald să îşi facă apariţia şi să dea primele semne, conducătorii auto trebuie să ia foarte serios în calcul achiziţionarea unui nou set de cauciucuri de vară în cazul în care setul vechi nu mai corespunde cerinţelor şi le poate pune în pericol siguranţa pe şosele. În ziua de azi, deţinerea unui autoturism personal nu este o noutate şi nici un motiv de laudă, însă este o necesitate, iar fiecare necesitate vine cu alte “obligaţii” referitoare la întreţinerea corespunzătoare a dispozitivului.

Scurt istoric al cauciucurilor

Pentru conducătorii auto interesaţi de acest subiect, istoria cauciucurilor a început în urmă cu peste 6000 de ani, când a fost inventată roată, un mare progres în istoria omenirii. Roata însă arată rudimentar şi era realizată din lemn. Acum, “rotile” sunt mult mai avansate, sunt compuse din cauciucuri şi jante, oferă o mai bună aderenţa la carosabil şi, dacă sunt întreţinute şi alese în mod corespunzător nu pun probleme conducătorilor auto.

Anvelopele au ajutat, de-a lungul timpului, dar şi acum, conducătorii auto să:

  • se deplaseze de la o destinaţie la alta;
  • să ajungă repede la întâlniri, la serviciu, la anumite instituţii;
  • să plece în vacanţe;
  • să îşi ia copiii de la şcoală sau de la grădiniţă;
  • să meargă la cumpărături;
  • se deplaseze la rude, iar lista poate continua.

Primele anvelope au fost confecţionate din fier şi apoi din oţel, în secolul al XIX-lea când Charles Goodyear a descoperit cauciucul şi procesul de vulcanizare au luat naştere primele anvelope. Cel mai cultivat arbore din lume era arborele de cauciuc, pentru a realiza faimosul material din care erau şi sunt confecţionate anvelopele, cu rolul de a creşte viteza de deplasare şi de a spori confortul în timpul rulării.

Primele cauciucuri rudimentare erau confecţionate din mai multe straturi de ţesături cu rolul de a proteja un tub de cauciuc umflat cu aer. În anul 1891 când fraţii Michelin au creat prima anvelopă demontabilă din lume s-a schimbat în mod complet evoluţia anvelopelor. Tot fraţii Michelin au introdus ulterior cauciucul radial care au oferit şi nca oferă o stabilitate la rulare superioară şi o durată de utilizare mai mare.

Compatibilitatea jantei cu anvelopa şi compatibilitatea anvelopei cu autoturismul

Cei mai importanţi indicatori la anvelope determină compatibilitatea anvelopelor cu janta şi cu autoturismul. Că maşina să funcţioneze în mod corespunzător şi să nu existe probleme atunci când şoferii pleacă la drum, janta şi anvelopa prezintă o serie de indici care ajută la găsirea compatibilităţii între cele două piese,

Aşadar este importantă lăţimea interioară a jantei, cel mai important indice în acest sens, precum şi specificaţiile producătorului autoturismului în ceea ce priveşte compatibilitatea cauciucului cu autoturismul. Este posibilă montarea anvelopei cu indici de sarcină mai mari, dar nu mai mici, dar şi montarea anvelopei cu indic de viteză mai mici, dar şi mai mari decât specificaţiile autoturismul, acestea fiind cele mai importante reguli de care trebuie să ţină cont conducătorii auto şi proprietarii autoturismelor.

Articole relevante