Acasa Actualitate Un service auto bun în București, o alegere complicată

Un service auto bun în București, o alegere complicată

Autor: admin

Pentru ca mașina să vă servească cu credință cât mai mult timp posibil, trebuie să monitorizați cu atenție starea sa tehnică. Nimeni nu o va face mai bine decât specialiștii de la service auto cu experiență. Cel mai bun rezultat îl aveți dacă o să găsiți o unitate de reparații auto adecvat pentru dvs. și deveniți clientul ei obișnuit.

Dacă ai nevoie de un service auto în sector 1 București, deoarece există multe unități de acest gen, s-ar putea ca în calitate de șofer amator să nu prea ai habar pe care să îl alegi în primul moment.

Cum să determinăm un service foarte bun?

Există criterii prin care putem ca să ne orientăm când dorim ca să decidem ce să alegem în materie de stații de acest gen sau nu?

În mod convențional, unitățile de service existente pot fi împărțite în trei categorii principale: service-uri oficiale, centre de service independente și ateliere tip garaj.

1. Service-urile oficiale auto sunt acele service-uri ale marilor producători de autoturisme, ale centrelor tehnice mari sau ale unor întregi rețele specializate în reparații auto.

Avantajul acestor service-uri este relația cu producătorii de piese de schimb originale. Cu toate acestea, există cazuri când vânzătorii „pun presiune” asupra cumpărării de piese de schimb de la ei, care sunt aparent necesare pentru reparații (dar nu întotdeauna!), iar prețul premium pentru astfel de piese poate fi destul de mare.

Service-ul oficial are o bază materială și tehnică excelentă, un personal cu înaltă calificare care continuă să fie instruit permanent prin cursuri de specialitate. Dacă mașina e în garanție, totul este în ordine. Dezavantajul acestui service post-garanție este costul ridicat al lucrărilor executate. Nu există o problemă  tehnică imposibil de a fi rezolvată, singura hibă este tariful mult prea ridicat pentru diferitele categorii de servicii prestate. Totuși există prețuri speciale, promoționale, pentru întreținerea periodică, iar acesta lucru este de multe ori un avantaj pentru proprietarii de mașini.

Un alt punct negativ îl reprezintă cozile lungi. Ar putea dura chiar și câteva săptămâni o reparație complexă a mașinii.

2. Dacă ați cumpărat o mașină de ocazie sau dacă perioada de garanție deja s-a încheiată, mașina dvs. poate fi dusă într-un service independent de mașini. Asemenea service-uri sunt împărțite fie pe specialități, fie sunt service-uri universale. Serviciile specializate funcționează numai pentru anumite mărci auto.

Dacă aveți o problemă standard de rezolvat, puteți contacta o unitate de service generalistă. Acolo veți găsi meseriași cu experiență ce pot repara tot felul de tipuri de mașini particulare.

Astfel de firme auto nu au o clientelă permanentă, trebuie să depună efort pentru a-și atrage proprietarii de autoturisme cu ajutorul unei reputații bune și prestării unor servicii de calitate.

Prețurile în stațiile independente sunt moderate, mai mici decât la dealerii oficiali, dar mai mari decât prețurile la un atelier mic. În ceea ce privește coada pentru reparații, va fi cu siguranță mai mică, ceea ce reprezintă un plus. În ceea ce privește calitatea execuțiilor, personalul din aceste unități are, de obicei, o experiență suficientă, deci puteți alege cu încredere ca să vă duceți mașina acolo.

3. O altă modalitate de a vă repara mașina este să contactați așa-numitele ateliere garaj unde lucrează micii meșteri auto. După cum sugerează și numele, mașina dvs. va fi reparată chiar în garaj. Prețul de reparare la acestor ateliere va fi cel mai mic, dar și calitatea mai slabă.

Există riscuri certe dacă vă veți încredința mașina (mai ales când e vorba de un autovehicul străin scump!) unor astfel de reparatori. Problemele se referă nu numai la cheltuielile ulterioare, ci mai ales la asigurarea siguranței în trafic. O defecțiune gravă survenită în timpul rulării se poate lăsa cu pierderi materiale, dar și vătămări corporale grave. Deci mai bine să nu riscați!

Articole relevante