Acasa Actualitate Cand este nevoie de headhunting?

Cand este nevoie de headhunting?

Autor: admin

Headhuntingul este adesea rezervat pentru pozitii de nivel superior greu de ocupat. Acesta difera de recrutare in urmatoarele moduri importante:

  • Activitate: headhunterii cauta persoana cel mai bine vizata pentru a ocupa postul. Ei pot cauta recomandari de la alti angajati de nivel inalt din companie sau pot gasi candidati prin intermediul retelei lor extinse. Talent Stream are o intreaga baza de date cu astfel de candidati.
  • Pozitie: in cele mai multe cazuri, companiile folosesc o strategie de vanatoare de persoane pentru a ocupa posturi C-suite sau echivalente. O companie ar folosi rareori headhuntingul pentru a ocupa roluri de nivel inferior in organizatie, deoarece de obicei necesita mai mult timp si efort.
  • Metodologie: headhunterii folosesc o metoda „proactiva”, deoarece ei sunt cei care se apropie de o persoana care nu este in cautarea unui loc de munca. Ei folosesc o varietate de resurse si metode pentru a gasi candidatii potriviti, inclusiv conexiuni profesionale si studii detaliate ale listelor de angajati ale concurentilor, pentru a identifica potentiali candidati.
  • Cost: headhuntingul este de obicei mai costisitor decat recrutarea, deoarece recrutorii trebuie sa ia masuri suplimentare pentru a identifica candidatii pasivi.

Ce implica recrutarea?

Recrutarea este cea mai comuna practica pentru identificarea potentialilor candidati si angajarea celor noi. Recrutarea difera de headhunting in urmatoarele moduri:

  • Activitate: Recrutorii lucreaza de obicei doar cu candidatii care cauta o noua pozitie. De obicei, recrutorii posteaza joburi deschise online. In multe cazuri, recrutorii gasesc potentiali candidati participand la targuri de cariera sau consultandu-se cu altii din reteaua lor profesionala.
  • Pozitie: Recrutarea este cea mai comuna practica pentru gasirea de potentiali angajati. Majoritatea companiilor folosesc o strategie de recrutare pentru a-si ocupa majoritatea rolurilor deschise. Unele companii folosesc doar recrutori, chiar si pentru a-si ocupa posturile de nivel executiv.
  • Metodologie: Recrutorii folosesc o metoda „reactiva”, deoarece potentialii candidati vin de obicei la ei. Ei folosesc mai multe instrumente pentru a-si gasi candidatii, dar cel mai obisnuit este postarea fiselor postului pe panourile de locuri de munca – de obicei online – si colectarea cererilor de la potentialii candidati interesati pentru examinare.
  • Cost: Recrutarea este aproape intotdeauna un efort mai putin costisitor decat headhunting. Deoarece recrutorii cauta doar candidati activi, acestia pot face considerabil mai putina munca de investigatie atunci cand doresc sa angajaeze si, in schimb, isi pot dedica eforturile pentru a revizui potentialul celor care si-au depus candidaturile.

Articole relevante