Peste 38% din populaţia României este expusă riscului de sărăcie şi excluziune socială, cu 15,3% peste media europeană – care este de 23,5%, potrivit datelor publicate, marţi, într-o analiză a Eurostat. Conform unei estimări a celor de la digi24.ro, în ultimul sfert de secol România a fost furată de 113 miliarde de euro. Aceşti bani ar fi fost suficienţi pentru a construi toate autostrăzile din Master Planul de transport. 70 miliarde de euro. De atât are nevoie România pentru a duce la bun sfârşit toate proiectele de infrastructură.
Companii de stat cu probleme
Marile companii unde statul este acţionar au restanţe la bugetul de asigurări sociale de 4 miliarde de euro. Suma ar fi fost mult mai mare, dacă guvernele anterioare nu ar fi şters din datorii. Deşi unele companii au repornit de la zero, acum au din nou restanţe mari la buget. De 14 ani, ANAF se dovedeşte incapabil să recupereze debitele. Dacă ar reuşi să recupereze toată suma, deficitul din Pilonul 1 ar fi acoperit pe câţiva ani, iar actualul executiv nu ar mai fi nevoit să ia bani din Pilonul 2 de pensii.
CET Govora înregistra în septembrie 2017 o datorie la bugetul de stat de 15,3 milioane de lei. CFR Călători în 2016 a avut un profit de 40 de milioane de lei, în 2017 a avut o pierdere de 20 de milioane de lei, iar în 2018 are bugetată o pierdere de 318 milioane de lei. La 7 ianuarie 2016, s-a declanşat insolvenţa Complexului Energetic Hunedoara (CEH). În momentul de faţă, CEH nu mai e în insolvenţă. În schimb, situaţia companiei este mult mai rea decât înainte. Datoria totală pe primele 4 luni ale anului 2018 este de 31.144.000 de lei.