Cei mai buni angajatori ai anului 2017 au fost premiati joi, in Capitala (Hotel Novotel), in cadrul Galei Aon Best Employer, organizate de Aon Romania, reprezentant local al Aon Plc (NYSE: Aon) – lider mondial in furnizarea de solutii de management al riscului, brokeraj de asigurari si reasigurari, consultanta resurse umane si externalizare de servicii.
Titlurile de Best Employer au fost decernate in urma editiei a cincea a studiului Aon Best Employers, conceput pentru masurarea implicarii profesionale a resursei umane (engagement).
La eveniment au participat aproximativ 100 persoane, atat reprezentanti ai companiilor inscrise la studiu, cat si companii interesate de rezultate.
„Engagementul nu este un concept abstract, ci este o stare de spirit care poate trece si poate sa reapara sau nu. Este nevoie ca ea sa fie cultivata, ingrijita, sa poata inflori si sa dea roade. Studiul Best Employers ofera elemente importante in oricare dintre aceste etape, de la cultivare, pana la culesul roadelor, si suntem fericiti ca il putem promova, contribuind astfel la mentinerea acestei stari„, a declarat Adriana Grecu, CEO al Aon Romania.
In cadrul editiei 2017 a Galei Aon Best Employer au fost nominalizate urmatoarele companii (in ordine alfabetica): Adobe Systems Romania, Autonom, Edenred Romania, Eisberg Romania, Pfizer Romania, Premier Restaurants Romania si SecureWorks Romania.
La studiu au participat 41 de organizatii, reprezentate de 20.000 de respondenti fara functii manageriale, 5.700 middle manageri si 240 top manageri din domeniile IT, financiar, agribusiness, pharma, retail, media, automotive, servicii medicale etc.
Implicarea profesionala, cu 3% mai mare fata de 2016
Concluziile sondajului arata ca nivelul implicarii profesionale este in continuare in crestere, cu 3% fata de anul precedent.
Rezultatele la nivel de medie a participantilor arata un scor d e 63% engagement al angajatilor, in timp ce companiile nominalizate Best Employer au un nivel de engagement de 84%.
De asemenea, distributia engagementului arata cat de importanta este si diferentierea intre cele doua categorii de angajatori in privinta muncitorilor foarte implicati (highly engaged) – 45% pentru Best Employers vs. 23% pentru medie, si a angajatilor neimplicati (disengaged) – 5% pentru Best Employers fata de 14% pentru medie.
Recunoasterea meritelor si increderea in organizatie, printre criteriile care au facut diferenta
Nivelul de implicare in functie de marimea firmei indica faptul ca, pentru companiile cu mai putin de 250 de angajati, scorul este de 68 de procente, el scazand la 58 de puncte procentuale in cazul unitatilor care detin intre 250 si 1.000 de angajati, si ajungand pana la 63% in cazul companiilor cu peste 1.000 de salariati.
Studiul arata ca, in acest an, unul dintre factorii importanti de diferentiere a companiilor Best Employer de medie este faptul ca aceste companii sunt percepute ca impartind cu angajatii succesul financiar al organizatiei – o diferenta de 25% in favoarea Best Employers (75% vs. 50%) -, dublat de echitatea salariala; 73% dintre angajatii Best Employers considera ca sunt platiti corect pentru munca pe care o depun pentru companie, fata de 49% dintre angajatii mediei.
Alte criterii importante au fost increderea angajatilor in resursele umane ale angajatorilor lor (78% fata de 56%) si satisfactia cu privire la planurile de beneficii oferite de companii lor si familiilor lor (75% pentru Best Employers fata de 52% pentru medie).
O diferenta semnificativa au inregistrat si variabile precum recunoasterea (alta decat salariul si beneficiile) oferita angajatilor de catre manageri si companie (75% fata de 54%), existenta si accesul la oportunitati in cariera (77% vs. 57%), increderea angajatilor in forta organizatiilor lor de a atrage, retine si promova talente pe criterii de performanta (81% vs. 60%), toate in favoarea companiilor Best Employer.
„Particularitatile actuale ale fortei de munca – s-a vorbit astazi despre digitalizare, despre cresterea cu 50% a ponderii generatiei Millennials la nivel global pana in 2020 – vor avea impact si asupra modului in care companiile trebuie sa regandeasca strategia pentru implicarea angajatilor. Devine insuficienta masurarea anuala a implicarii, urmata de perioade, de cele mai multe ori lungi, necesare comunicarii, identificarii planurilor de actiune si abia apoi, daca mai ramane timp pana la noua masuratoare, compania/oamenii sa actioneze conform planurilor. Engagementul angajatilor ramane un punct important al succesului companiilor, dar acestea trebuie sa inteleaga experienta angajatilor in fiecare etapa a vietii angajatului in cadrul companiei (recrutare, on-boarding, integrare, performanta, schimbare, exit). Prin consolidarea eficientei fiecarei etape, organizatiile vor reusi sa imbunatateasca experienta de lucru a angajatilor lor„, spune Virginia Pauna, Project Leader al studiului Best Employers din Romania.
Metodologia studiului Best Employer
Best Employer Study analizeaza nivelul de implicare profesionala (engagement) a angajatilor in baza a trei dimensiuni – SAY, STAY si STRIVE – respectiv angajati care vorbesc pozitiv despre companie, care vor sa ramana in companie si care depun extra-efort in acest scop.
Implicarea profesionala poate fi influentata de gradul de satisfactie a angajatilor cu privire la anumite arii, cum ar fi autonomia, oportunitatile de invatare si dezvoltare, echilibrul dintre viata personala si cea profesionala, mediul de lucru, colegii, increderea in echipa de management, reputatia angajatorului, atentia acordata angajatilor, recompense si recunoastere.
In cei cinci ani de desfasurare a sondajului in Romania, Aon a lucrat cu un numar de peste 160 de companii cu un numar total de aproape 150.000 de angajati.
Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.