Acasa Corporate Stii sa comunici intr-un mediu corporate?

Stii sa comunici intr-un mediu corporate?

Autor: admin

 

Daca esti managerul unei companii spre exemplu, a asculta cand iti vorbesc subalternii reprezinta un element important.

80% din timpul in care suntem treji il petrecem folosindu-ne patru abilităţi de comunicare: scrisul, cititul, vorbitul şi ascultarea. Se considera ca 40% din timpul unei zile il petrecem numai ascultand….
Ascultarea are loc secvential. Cei mai mulţi dintre noi nu reusim să fim atenţi la ceea ce se spune mai mult de 60 de secunde consecutiv. Ne concentram o vreme, dupa care atentia noastră scade, apoi ne concentram din nou. Tocmai de aceea e important cum comunici, in cadrul strategiei de dezvoltare personala a firmei. Daca intentionezi sa ai asa ceva, desigur, mai ales in mediul corporate pe care l-ai ales.
Trebuie sa stii in primul rand ceva…de ordin tehnic. Capacitatea noastra de a asculta este de tipul unei sinusoide care depinde si de viteza de vorbire. Normal aceasta este de 125 – 150 cuvinte pe minut; totuşi se pare ca suntem capabili sa ascultăm si la viteze mai mari de 750 -1200 cuvinte pe minut!

Sa-ti asculţi interlocutorul pare simplu

Dar nu e! De fapt, ce inseamna sa ascultăm cu adevarat? Sa ascultăm inseamna mai întai sa tacem! Suna logic, nu?
Poate parea evident, dar de cate ori intr-o discuţie nu ati vazut interlocutorii vorbind in acelaşi timp? De cate ori unuia dintre ei nu i se intrerupe șirul vorbelor/firul ideilor, sau chiar acesta este contrazis prin concluzii pripite ori argumente agresive?
Ascultarea eficace este o ascultare dinamica. In timpul careia analizam imediat ceea ce spune interlocutorul, facem legatura cu ceea ce ştiam deja şi detectăm elementele importante care ne lipsesc. In acelaşi timp, asociem ce spune interlocutorul cu preocupările lui şi cu viziunea lui asupra lumii. Se poate ca, uneori, în timp ce ascultăm, să ne surprindem cu gândul la alte lucruri care nu au legătură cu subiectul.

Un instrument la indemana

Sau sa analizăm modul in care este imbracata persoana respectiva, sau alte amanunte care, de fapt, nu au legatura cu a asculta, cu atat mai putin cu a comunica sau cu subiectul aflat in discutie.
Dacă ascultarea este tehnica de comunicare cea mai evidenta si eficace, este in acelaşi timp şi cea care ajunge sa fie cel mai gresit folosita. Ascultarea este un instrument important, la indemana noastra. Si care permite culegerea de informaţii: pentru a gestiona mai bine conflictele externe, pentru a gestiona mai bine conflictele interne (alegerea personala, conflictele de interese, problemele afective si emoţionale). Ascultarea prin care se obtin mai multe informaţii face posibila luarea unei decizii in deplina cunostinţa de cauza. Prin urmare, e important pentru tine daca detii o functie de conducere.

Articole relevante