Acasa Afaceri Când alegi o vitrină frigorifică verticală de capacitate mare?

Când alegi o vitrină frigorifică verticală de capacitate mare?

Autor: admin

Categoria de vitrine frigorifice verticale este ideală pentru o prezentare și o expunere frumoasă a diverselor dvs. preparate perisabile pe rafturi și de aceea sunt folosite de mulți comercianți cu anvergură.

Utilizate pe scară largă în unități de diverse tipuri: măcelării, supermarket-uri, brutării, magazine alimentare de tip fast-food, vitrinele frigorifice permit etalarea în condiții corecte a mărfurilor, le menține prospețimea, indiferent că este vorba de produse din de carne, prăjituri, ciocolată, înghețată, salate, băuturi răcoritoare, bere.

Există vitrine frigorifice verticale de capacitate mare pentru produsele proaspete. Sunt echipamente de răcire performante, special concepute pentru a menține mărfurile alimentare la temperaturi joase pozitive sau negative (în funcție de model și necesitățile utilizatorilor).

Ele se potrivesc pentru utilizare în locații cu suprafețe medii și mari: brutării, laboratoare de patiserie, dar și magazine ce desfac diverse produse alimentare și chiar băuturi.

Deserturi, bomboane, înghețată sau băuturi răcoritoare, bere, vin. Pentru fiecare produs există vitrine frigorifice potrivite care să îl pună în valoare.

Setarea la rece se poate face și peste limita înghețului, de exemplu se poate menține temperatura potrivită de + 2 până la + 10 grade Celsius, dacă e vorba de pateuri, salate de fructe sau băuturi diverse.

Setarea frigorifică negativă menține o temperatură sub limita înghețului ce poate ajunge chiar și la -30 grade Celsius și este ideală pentru înghețată și deserturile congelate.

Vitrinele pentru ciocolată necesită setarea acestor echipamente frigorifice HoReCa la o temperatură pozitivă cuprinsă între +14 și +17 grade Celsius și o umiditate stabilizată la 50%.

Cum se alege o vitrină frigorifică pentru zona de vânzare?

Mai multe elemente trebuie luate în considerare pentru a selecta vitrinele frigorifice potrivite: tipul de alimente stocate, aspectul zonei de vânzare, capacitatea de răcire necesară.

Niște vitrine bine alese și poziționale vor permite o afișare foarte  atractivă a diverselor categorii de produse în punctele de vânzare, respectându-se în același timp regulile de igienă necesare, conform reglementărilor în vigoare.

Vitrinele se aranjează în funcție de nevoi cu un anume număr de rafturi pentru depozitarea produselor, cu lumini de culori diverse etc.

În funcție de tipul de alimente stocate, se face și reglarea temperaturii interioare:

– o anumită temperatură pozitivă pentru fructe și legume, carne, produse lactate;

– o anumită temperatură negativă pentru produsele congelate.

Static sau ventilat?

– răcirea umedă: punctul său forte este că nu usucă alimentelecând ele sunt expuse în vitrină;

– răcirea uscată: oferă o distribuție mai bună a frigului, dar are tendința de a usca produsele; lipsa umezelii are și un mare avantaj: nu cauzează apariția condensului pe geamurile vitrinei; acest tip de frig, de asemenea, limitează și dezvoltarea bacteriilor.

Vitrină deschisă sau închisă?

În funcție de necesități, se poate alege între vitrine deschise sau închise (cu uși).

În marile magazine există vitrine deschise, ceea ce ușurează cleinților accesul la produsele dorite.

Problema vitrinelor deschise este faptul că sunt foarte consumatoare de energie: ele trebuie să compenseze pierderile cauzate de lipsa închiderilor ermetice în restul zonei de vânzare. 

De aceea, magzinele de dimensiuni mai mici preferă vitrinele cu uși, pentru a diminua costurile cu factura de electricitate.

Articole relevante