Acasa Corporate Inchirierea unui birou – ce criterii trebuie sa iei in considerare?

Inchirierea unui birou – ce criterii trebuie sa iei in considerare?

Autor: admin

Alegerea unui spatiu pentru a derula activitatea zilnica a unei companii este extrem de importanta, mai ales daca urmeaza sa ai intalniri cu potentiali clienti si parteneri de business. Practic, alegerea unor spatii birouri zona centrala, din Bucuresti, spre exemplu, reprezinta o investitie de capital semnificativa, care trebuie sa contribuie la cresterea afacerii pe care o conduci.

In caz contrar, daca nu se realizeaza o alegere eficienta, risti sa investesti o suma considerabila de bani, fie din cauza faptului ca spatiul ales nu este potrivit nevoilor de business, fie din cauza pretului destul de piperat.

Fie ca optezi pentru a inchiria birouri cu ajutorul unei firme de imobiliare sau individual, trebuie mentionat ca procesul va fi unul complex si, tocmai de aceea, este indicat sa iei in calcul urmatoarele criterii:

Locatia

Ei bine, cu cat optezi pentru inchirierea unui birou intr-o zona centrala, cu atat iti va fi mult mai usor sa te intalnesti cu clienti sau parteneri de business, fiind accesibil. In caz contrar, un birou situat mult prea departe nu va face altceva decat sa consume timp si resurse pana la destinatie si vei fi nevoit sa ai intalniri in oras, la diverse restaurante sau cafenele.

Dimensiunea

Dincolo de locatie, un alt aspect important tine de dimensiunea spatiului de care ai nevoie. Daca o companie nu are mai mult de 4 angajati, un birou de inchiriat prea mare poate sa consume, lunar, o buna parte din resursele firmei. Trebuie luata in calcul si compartimentarea, astfel incat sa corespunda nevoilor tale.

Dotari

Un alt aspect important este si faptul daca spatiul detine o baie proprie sau comuna cu alte birouri. In cazul acesta, o baie proprie reprezinta un avantaj. La fel de important de intrebat este si daca exista alte facilitati, precum serviciile de receptie, care adauga un plus de profesionalism afacerii tale.

Costuri

Desi ti-a placut foarte mult un spatiu de birouri, nu uita sa te interesezi cu privire la costurile cu utilitatile, inclusiv cele legate de incalzirea si aerul conditionat, pentru a-ti putea planifica cheltuielile lunare. Pe langa chiria lunara, trebuie sa te interesezi si de taxele suplimentare aplicate in cazul in care intarzii cu plata.

Durata contractuala

Daca ai gasit spatiul de birouri potrivit si esti pe punctul de a semna contractul de inchiriere, nu uita sa verifici durata si termenii acestuia. Astfel, este bine sa te asiguri ca este contract de maximum unul sau doi ani, cu posibilitate de prelungire, daca se doreste.

Articole relevante